List: ALBSA-Info

[ALBSA-Info] Dita Juge - artikull

Agron Alibali aalibali at yahoo.com
Thu Jul 5 08:22:34 EDT 2001

Dy linjat e politikës greke
Imponimi i këtij vizioni në politikën greke nuk është bërë pa ndonjë
kokëçarje dhe pa kosto. Si në të gjithë vendet e  konsoliduara, aq më
tepër
si një shtet që ka qenë shumë afër shtetit fetar ortodoks sesa shtetit
laik,
-mjafton të shohësh kushtetutën greke-, në Greqi ekzistojnë qarqe
tradicionale, që shprehin natyrisht edhe politikë tradicionale. Vërtet
kjo
politikë nuk është në krye të vendit, por ajo ka fuqinë e vet imponuese
nëpërmjet kishës së fuqishme ortodokse e cila është deri dhe
antisemite,
antikatolike, etj. Për të vijuar më tej nëpërmjet pranisë në gjirin e
diplomacisë greke të bijve të familjeve të mëdha që rregullisht janë
tradicionalistë, influencës së diasporës, qarqeve të caktuara të
opozitës,
instituteve të studimeve, segmenteve të shoqërisë civile si
historianëve,
gazetarëve, segmentëve të aparatit represiv të shtetit grek siç janë
shërbimet sekrete, të policisë dhe ushtrisë.
Gjithë këto elementë kushtëzojnë ritmet e ndryshimit të politikës greke
në
pushtet e cila e ndjerë e fortë nga sukseset në politikën e brendshme,
megjithatë po arrin të imponojë qëndrimet e veta.

Qëndrimi ndaj faktorit shqiptar në rajon.

Edhe më parë në gjirin e shoqërisë greke nuk kanë munguar zërat
realistë që
kanë sugjeruar një politikë afrimi me Shqipërinë dhe faktorin shqiptar
në
rajon, qëndrim që përputhej me objektivat për dominim të Greqisë në
Ballkan.
Më i spikaturi, edhe pse në një minorancë të diskriminuar
sistematikisht, ka
qenë studiuesi i njohur arvanitas Aristidh Kolia, i cili ka shkruar
shumë
duke ju referuar historisë, se sllavët kanë qenë shpesh kundër grekëve
dhe
shqiptarët përfaqësojnë aleatin natyror të grekëve, qoftë edhe në
optikë
antiturke. Mjafton të shfletosh një përmbledhje në shqip të artikujve
të tij
të shikosh aktivizmin e tij në këtë drtejtim.
Pas kësaj paranteze, nisur edhe nga artikulli i Limes, botuar në Dita,
ndoshta do të ishte e nevojshme të rikapitulohen bazat e kësaj politike
të
re  greke ndaj faktorit shqiptar. Në ndihmë përveç artikullit në fjalë
na
vjen edhe një artikull tjetër, i botuar në gazetën Eksusia , një gazetë
proqeveritare greke, në datën 12 shkurt 2001. Në pjesën e vlerësimeve
për
faktorin shqiptar në këtë artikull i cili reflekton qëndrimet që duhet
të
mbajë diplomacia greke ndaj shqiptarëve, veçojmë: “ superioriteti
numerik i
shqiptarëve përbën një forcë lëvizëse për përmbushjen e synimeve të
tyre.
Ata janë në Serbinë jugore 95%; në Kosovë 97%; në Maqedoni 35-40%,
madje
ndoshta ky raport është përmbysur; në Mal të Zi 7%.
a)	shqiptarët nuk janë të integruar në shoqërinë e vendeve ku jetojnë.
Jetojnë në rajone të caktuara, dhe në kushte të pazhvilluara ekonomike.
b)	Ata janë solidarë me njeri tjetrin dhe grumbullojnë fonde
veçanërisht në
komunitetet e tyre në Perëndim për të mbështetur lëvizjet clirimtare.
c)	C) bashkësitë shqiptare në rajon funksionojnë si enë komunikimi ,
gjë që
do të provokojë reaksione zinxhir siç u vu re.
d)	Mungesa e statusit të Kosovës krijon paqartësi dhe instabilitet.
Pas vlerësimeve të tjera, në rekomandimet e studiuesve grekë,-s’ka çudi
që
edhe autori i artikullit të Limes-t të jetë brenda grupit të autorëve
të
këtyre vlerësimeve-, përfshihen:
cdo rrregullim në rajon duhet të marrë parasysh detyrimisht faktorin
shqiptar. Faktori shqiptar në tërësi do të përcaktojë në një shkallë të
madhe kufijtë, balancat, paqen dhe zhvillimin e rajonit.Vijojnë edhe
konsiderata të tjera irrealiste se shqiptarët stërviten për Shqipërinë
Madhe, dhe të tjera asociime të shqiptarëve me dhunën, kriminalitetin,
etj.
Ajo që është më interesante është sugjerimi që “ politika e jashtme
greke
duhet të riorientojë politikën e saj të jashtme dhe të marrë seriozisht
parasysh gjendjen që po krijohet në bazë të një vlerësimi realist dhe
jo në
bazë të dëshirave dhe simpative” -citimi është integral. Më tej
shtrohet
nevoja e gjallërimit të  dhe përforcimit të bashkëpunimit Athinë-
Beograd-
Shkup- Tiranë- Bruksel. Në këtë kuadër, sipas materialit të botuar në
Eksusia, bashkëpunimi me Tiranën është problematik, përderisa në
Shqipëri ka
forca me në krye Presidentin Rexhep Meidani të cilat gjenden në të
njëjtën
linjë me bashkëkombasit e tyre në vende të tjera të rajonit.
Pa u zgjatur më tej në vlerësimet e kuptueshme kriminalizuese për
shqiptarët, sa kohë që autorët janë të ushqyer në mjedisin për të cilin
folëm më lart, ajo që bie në sy është lloji i angazhimit që
përfytyrohet me
Maqedoninë: zgjidhja e emrit, mbështetje ushtarake, përshpejtim i
integrimit
të saj , etj.  Duhet shtuar këtu disa prononcime publike të Papandreut
për
pavarësinë e Kosovës. Njeri në një gazetë greke kohët e fundit, ku ai
thotë
se mjafton që kjo pavarësi të bëhet në paqe apo të jetë e kadifenjtë,
dhe
prononcimi i dytë është ai në seksionin shqip të Zërit të Amerikës,
gjatë
vizitës së tij të fundit në SHBA. Kjo përfaqëson një ndryshim të madh
konceptual në politikën e jashtme greke. Por a ka ndonjë bisht dardha
greke
në politikën e jashtme?

Ja bishti i dardhës greke-rajonalizimi
Duke analizuar dhe të dhëna të tjera, rezulton se grekët janë në favor
të
kantonizimit të Maqedonisë, le ta quajmë edhe rajonalizim, dhe pse jo
edhe
të vendeve të tjera ku jetojnë shqiptarët, përfshi Shqipërinë, duke e
parë
si zgjidhje për çështjen shqiptare. Pra është ky elementi karakterizues
politikës së jashtme  të Greqisë për rajonin. Këtu fillon edhe shfaqet
negativizmi i politikës realiste greke ndaj faktorit shqiptar. Themi
realiste sa kohë që kjo politikë duke njohur mirë faktorët veprues në
rajon,
në fund të fundit i shërben interesave të vendit që po analizojmë.
Rajonalizimi i Kosovës i cili në disa gjeopolitikanë grekë merr formën
kantonizimit apo edhe ndarjes së Kosovës, nuk është në favor të
shqiptarëve
në Kosovë dhe shkon edhe kundër rezolutës 1244 që e sheh Kosovën si një
entitet të pandashëm.
Po ashtu edhe rajonalizimi i Maqedonisë. Në dukje mund të ishte i
favorshëm,
por nuk është ashtu. Do të krijonte shumë diskutime krijimi rajoneve ku
popullsia është në përqindje të barabarta apo të përafërta. Maqedonia
është
shumë e vogël për tu rajonalizuar, kantonizuar apo edhe federalizuar.
Rajonalizimi etnik i Shqipërisë është pjesa më absurde e propozimit
grek për
rajonalizimin e Ballkanit. Në favor të këtij qëllimi studiuesit grekë
të
cilët dëgjohen më shumë në qarqet europiane, dhe bash për këtë arësye i
bien
borisë me forcë, flasin për ndarje kulturale, gati etnike të Shqipërisë
në
Jug dhe Veri duke ekzagjeruar diferencat ekzistuese midis toskëve dhe
gegëve. Në këtë përpjekje ata u ngjajnë shumë studiuesve serbë dhe
madje
edhe disa studiuesve italianë të rreshtuar pro Serbisë dhe që janë
shfaqur
në Limes. Në këtë linjë ata e mbështesin idenë e tyre për rajonalizimin
Shqipërisë  në ekzagjerimin e numrit të grekëve në Shqipëri, peshës së
tyre,
etj. Në këtë linjë duhen parë edhe zhurmat për regjistrimin e
popullsisë nga
ana e drejtuesve të OMONIA-s të cilët paradoksalisht duken më afër
linjës
tradicionale greke të priftit Sebastianos sesa linjës së re, madje dhe
kërkesat e tyre gjatë takimeve me delegacionin e këshillit të europës
të
drejtuat nga polaku Smoravinski kohët e fundit, për rajonalizim,
autonomi
kulturore, etj. Natyrisht duket edhe se politika e jashtme greke
favorizon
më shumë depërtimin e politikanëvë të minoritetit në gjirin e partive
shqiptare siç është rasti i Angjelit që i ka bërë shërbime më të mëdha
vendit amë se sa OMONIA. Partitë mbi baza etnike  apo organizatat si
ajo
janë shumë të përçara për shkak të nivelit të ulët kulturor të
drejtuesve të
tyre dhe përveç asaj janë të lidhura me politikën tradicionale greke.
Natyrisht edhe konkurenca midis linjave jep fryte, por më i favorizuar
duket
opcioni i depërtimit në partitë shqiptare siç është rasti i Tavos,
Angjelit,
etj.

Një lloj konkluzioni
Siç  mund të kuptohet rajonalizimi, kjo ide tërheqëse për veshët
europianë,
rrugë që do të aplikohet në vendet e Bashkimit me synimin për të rritur
eficiencën e sistemit ekonomik europian, propagandohet nga politika e
jashtme zyrtare greke si zgjidhje për Ballkanin. Nëse në rastin e
rajonalizimit të BE-së, kuptohen arësyet ngushtësisht ekonomike dhe
financiare, motivet e rritjes së eficiencës në administrim nëpërmjet
decentralizimit që qëndrojnë pas, në rastin e Ballkanit panorama duket
ndryshe. Duket e vështirë të rajonalizosh Ballkanin mbi kritere etnike,
sepse do të lindnin konflikte të vegjël që do të krijonin kushtet edhe
për
më të mëdhenj, edhe pse jo ushtarake. Në këndvështrimin shqiptar, nëse
duhen
falënderuar grekët që tashmë e pranojnë publikisht rëndësinë e faktorit
shqiptar nuk mund të mos konstatohet se pikërisht rajonalizimi siç
përfytyrohet prej tyre është një rrugë për t’ i dobësuar shqiptarët në
rajon. Dhe qoftë edhe në një plan shikimi ekonomik, kjo është pikërisht
ajo
që duan grekët.

Dritan Sula